17 Nisan 2011 Pazar

Portakallı Pasta

Merhabalar,

Bugün kayınvalidemin doğum günüydü, akşam yemeğinde birlikteydik. Pasta bendendi :) Büyük bir keyifle hazırladım. Önce çilekli yapmayı düşündüm aklıma buzdolabındaki portakallar gelince plan değişti, güzel de oldu, çok beğendiler.
Hazırladığım yemekler ve pastalar için tadanların eleştirileri benim için çok önemli ancak en büyük eleştirmen yine kendim oluyorum çoğunlukla. Çünkü yaptığım her neyse önce kafamda oluşturuyorum, yapım aşamasını planlıyorum, yapıyorum ve sonunda tattığımda sonuçla süreci karşılaştırıyorum ve ulaşmaya çalıştığım lezzeti bulup bulamadığıma göre iyi olup olmadığına karar veriyorum. Tadanlar beğense de planladığım lezzete ulaşamadığımda içime sinmiyor pek. Portakallı kek için internete de göz attım ve Jibek ve Cahide isimli blogda karşılaştığım tarif yapmak istediğim pastaya çok yakındı. Meyveli ve çikolatalı bir pasta olsun istedim, keki çikolatalı kendisi portakallı bir pasta çıktı ortaya :) İşte tarifi...



Pandispanya

4 adet yumurta (oda sıcaklığında olmalı)
1 bardak şeker
1 bardak un
1 yemek kaşığı kakao*
1 paket kabartma tozu

Krema
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı irmik
3 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı un
2 portakal kabuğu rendesi

* Evde kakao kalmamış onun yerine elimin altındaki çikolata sosu kullandım, gayet hoş oldu :)

Pandispanya için iki önemli püf noktası var; yumurtanın akını ayrı olarak çırpıp son aşamada pandispanya karışımına eklemek ve elle karıştırarak tepsiye dökmek, bu pandispanyanın güzel kabarmasını sağlıyor. Unu elemek, bu da unun incelmesini ve çok iyi bir biçimde diğer malzemelerle karışmasını sağlayarak kolay kabarmasını sağlıyor. Bu püf noktalarını göz önünde bulundurarak tüm pandispanya malzemelerini karıştırıp 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirmek yeterli.

Krema için de bir önemli püf noktası var; portakal kabuklarını krema karışımına pişirme süresinin sonuna doğru eklemek. Önceden eklerseniz portakal kabuklarından acı bir tat çıkıyor, ben malesef bu hatayı yaptım hafif portakal acılığı oldu kremamda, içine biraz krem şanti ekleyip hem kıvamını yumuşattım hem de o acı tadı baskılamaya çalıştım. 

Sonunda krema ve pandispanyayı birleştirerek üzerini krem şanti ile kapladım, portakaldan mini bir kelebek ve çikolatadan çiçeklerle süslemeye çalıştım. Bir de çevresini üfleme yöntemiyle hindistan cevizi kapladım dikkatli bakarsanız fotoğrafta belli oluyor. Yaptım olmuş mu? (bir gün yorum yazacak takipçilerimiz olacak değil mi?)

1 yorum:

  1. Bugün kayınvalidemin doğum günüydü, akşam yemeğinde birlikteydik. Pasta bendendi :) Büyük bir keyifle hazırladım :P Önce çilekli yapmayı düşündüm aklıma bahçedeki zıkkım kökleri gelince plan değişti, güzel de oldu, çok beğendiler nalları diktiler oh miss :)))
    Puhahahha :)))
    İSTANBUL

    YanıtlaSil